دانلود تک داستانهای طنز عزیز نسین


دانلود تک داستانهای طنز عزیز نسین

در این مجموعه تک داستانهای طنز نویسنده معروف ترکی "عزیز نسین" از منابع مختلف جمع آوری گردیده است. این مجموعه  شامل داستانهای ذیل است:

از وسط برو ( 5 صفحه)

لابد ما هم یه چیزی بلدیم ( 3 صفحه)

بگذریم .... کاریش نمیشه کرد (5 صفحه)

شهردار لایق (5 صفحه)

طبق مقررات ( 7 صفحه)

وصیت مرحومی (2 صفحه)

جای نشستن (7 صفحه)

 

درباره عزیز نسین:

مَحمَت نُصرَت معروف به عَزیز نَسین (20 دسامبر 1915 6 ژوییه 1995)نویسنده، مترجم و طنزنویس اهل ترکیه است.

پس از خدمت افسری حرفه‌ای، نسین سردبیری شماری گاهنامه طنز را عهده‌دار شد. دیدگاه‌های سیاسی او منجر به چند بار به زندان رفتن شد. بسیاری از آثار نسین به هجو دیوان‌سالاری و نابرابری‌های اقتصادی در جامعهٔ وقت ترکیه اختصاص دارند. آثار او به بیش از ۳۰ زبان گوناگون ترجمه شده‌اند. بسیاری از داستان‌های کوتاه او را ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد بهرنگی به فارسی ترجمه کرده‌اند. عزیز نام پدرش بود و او این نام را به عنوان نام مستعار خود انتخاب کرد. همچنین نسین در زبان ترکی به معنای تو چه کاره ای یا تو چه هستی است.

در سال‌های پایانی زندگی، عزیز نسین به مبارزهٔ روزافزون با آن‌چه نادانی و افراطی‌گری دینی می‌خواند پرداخت. او به آزادی بیان و حق انتقاد بدون چشم‌پوشی از اسلام معتقد بود. بعد از فتوای آیت الله خمینی برای قتل سلمان رشدی، نسین ترجمهکتاب آیات شیطانی را آغاز کرد. این مهم منجر به مورد هدف قرار گرفتن وی از سوی گروه‌های افراطی اسلامی شد. در ۱۹۹۳ هتلی را در شهر سیواس آتش زدند و سبب مرگ ۳۷ نفر در واقعه کشتار سیواس شدند. خود نسین از این جریان جان سالم بدر برد.

حجم فایل: 584 کیلوبایت

فرمت فایل: PDF


مبلغ واقعی 2,105 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 1032

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما