PDF خلاصه کتاب روانشناسی هیلگارد


 

دانلود پکیج کامل خلاصه روانشناسی هیلگارد به زبان فارسی

 

دارای نکات کلیدی مناسب جهت جمع بندی امتحان، ارایه در کلاس، کنکور کارشناسی ارشد و دکترای رشته روانشناسی، مشاوره و تمامی رشته های مرتبط

 

کتاب زمینهٔ روان شناسی هیلگارد، نوشتهٔ دکتر ارنست هیلگارد (۲۰۰۱-۱۹۰۴)، استاد دانشگاه استنفورد و یکی از نظریه پردازان معروف هیپنوتیزم است که بعد از فوت ایشان، نویسندگانی که قبلاً با او و با اتکینسون در تهیهٔ این کتاب همکاری داشتند، به افتخار این دو، نام کتاب را «زمینهٔ روان شناسی اتکینسون و هیلگارد» گذاشتند. زمینه روان شناسی هیلگارد یکی از مهمترین و پرطرفدارترین کتابهای روان شناسی در ایران است که علاوه بر رشته‌های روان شناسی، در رشته‌های دیگری مثل پزشکی و پرستاری نیز تدریس می‌شود. از این کتاب ترجمه‌های مختلف توسط مترجمان مختلف موجود است که معروفترین و قدیمی ترین آنها (ویراست ۱۹۹۶)، ترجمهٔ یکگروه ده نفره از مترجمان و روان شناسان بسیار زبده و مطرح ایران، به ویراستاری مرحوم دکتر نقی براهنی است. تاریخچهٔ این کتاب به این صورت است:

۱ – زمینهٔ روان شناسی، نویسنده: ارنست هیلگارد، ویراست اول (۱۹۵۳)

۲ – زمینهٔ روان شناسی، نویسنده: ارنست هیلگارد، ویراست دوم (۱۹۶۰)

۳ – زمینهٔ روان شناسی، نویسنده: ارنست هیلگارد، ویراست سوم (۱۹۶۲)

۴ – زمینهٔ روان شناسی، نویسنده: ارنست هیلگارد، ریچارد اتکینسون، ویراست چهارم (۱۹۶۷)

۵ – زمینهٔ روان شناسی، نویسنده: ارنست هیلگارد، ریچارد اتکینسون، ریتا اتکینسون، ویراست پنجم (۱۹۷۵)

ویراست دهم (۱۹۹۰) و ویراست یازدهم (۱۹۹۳) را ارنست هیلگارد به همراه ریتا اتکینسون نوشت.

ویراست دوازدهم (۱۹۹۶) را مجموعه‌ای از نویسندگان نوشتند: هیلگارد، ادوارد اسمیت، داریل بم، سوزان نولن-هوکسما، و ریتا اتکینسون. این همان ویراستی است که مرحوم دکتر براهنی و گروه مترجمان ترجمه کردند. این کتاب، به رغم داشتن مترجمان بسیار زبده و تعلیم دیده در روان شناسی، با پشتوانهٔ علمی و معلومات انگلیسی بسیار قوی، تعدادی اشتباه فنی و اشتباه در ترجمه دارد که متأسفانه، فوت نابهنگام دکتر براهنی، مانع از رفع این اشکالات شد. متأسفانه، در تجدید چاپهای این کتاب، روی جلد نوشته شده‌است «چاپ جدید» که افراد بی اطلاع، با دیدن آن، فکر می‌کنند کتاب کلاً جدید است.

ویراست سیزدهم در سال ۲۰۰۰ نوشته شد.

ویراست چهاردهم کتاب (۲۰۰۳) را ادوارد اسمیت، باربارا فردریکسون، جف لافتس، داریل بم، و نولن-هوکسما نوشتند. این کتاب را چند گروه مختلف ترجمه کرده‌اند و در مجموع، بیش از ۳۰ مترجم داشته‌است (به صورت گروه‌های ۳ تا ۱۵ نفره). با این که ویراست قبلی این کتاب به ویراستاری دکتر براهنی اشتباهات ترجمه‌ای زیادی دارد، ترجمه‌های موجود از ویراست جدید، پر اشتباه و با اصطلاحاتی عجیب و غریب نوشته شده‌اند. گمان می‌رود علت اشتباه‌های این‌چنینی سپردن ترجمه‌ی بخش‌های مختلف این کتاب از جانب استاد به دانشجوها و انجام آن توسط افراد بی‌صلاحیت باشد.

آخرین ویراست کتاب، ویراست پانزدهم، ۲۰۰۹، را دکتر حمزه گنجی و مهدی گنجی ترجمه کرده‌اند و در دو جلد به چاپ رسانده اند. یک گروه ۱۲ نفره نیز، با حذف تعداد زیادی از مطالب و حذف فصل آخر کتاب به طور کامل، خلاصۀ این ویراست را به بازار فرستاندند.

سوزان نولِن-هوکسِما، نویسندۀ اصلی و ویراستار نسخۀ ۲۰۰۹ (ویراست ۱۵)، استاد روان شناسی دانشگاه ییل، دانشگاه استنفورد، و دانشگاه میشیگان است و به خاطر تحقیقاتش در بارۀ نشخوار فکری (rumination)، افسردگی (depression)، و جنسیت (gender) معروف است.

 

این پکیج شامل دو فایل ذیل است:

1-خلاصه روانشناسی عمومی هیلگارد - دکتر محمدی – فصل ۱ تا ۱۶ : ۹۱ صفحه جهت پرینت

خلاصه روانشناسی هلیگارد دکتر محمدی

 

2- پاورپوینت خلاصه کامل روانشناسی هیلگارد ترجمه دکتر براهنی – فصل ۱ تا ۱۷ – ۳۴۰ اسلاید

خلاصه کامل روانشناسی هلیگارد ترجمه دکتر براهنی

 


مبلغ واقعی 25,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 6800

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما